Friday, September 12, 2014

Teratak Kecil Kita

Mulai hari ini, Mama akan tambah satu lagi label dalam blog ini. Label bertajuk "Teratak Kecil Kita".

Sebabnya, sekarang Mama sedang sibuk dengan urusan mengubahsuai rumah sebelum kita berpindah masuk pada awal Disember ini, insya Allah.

Tiba- tiba saja Mama terceburkan diri dalam bidang pembinaan. Semenjak dua menjak ni, Mama banyak belajar dan cari maklumat tentang pengubahsuaian rumah, pembinaan kabinet dapur, pembinaan kabinet bilik tidur, wiring, tiling, ....

Bukan itu saja, Mama juga sibuk cari rekaan landskap taman mini,  jenis- jenis bunga dan tanaman daun yang sesuai ditanam, digantung dan sebagainya.

Sambil- sambil tu, Mama intai juga binaan pergola, garden stepping, bla...bla...bla.

Banyak pengetahuan baharu yang Mama dapat akhir- akhir ini.

Macam- macam Mama ni kan. Sebabnya, Mama nak jadikan rumah kita rumah yang baik dan selesa untuk Amina dan Adam diami. Dari rumah inilah Amina dan Adam akan melangkah keluar ke dunia yang lebih luas dan mencabar....

Jadi, rumah Mama mestilah berperanan dalam membentuk peribadi anak- anak yang ceria, tenang berkeyakinan diri, mempunyai nilai- nilai murni dan berfikiran tajam dan terbuka.

Rumah kita kecil saja. Sebab Mama tak mampu nak beli rumah yang besar dan mewah untuk anak- anak Mama. Tapi, Mama akan usahakan sedaya upaya untuk jadikan teratak kecil kita ini tempat yang selesa, tenang dan mendamaikan untuk kita sekeluarga.

Mama yakin, dari rumah kecil ini, akan lahir insan- insan yang berjiwa besar, yang bakal beri sumbangan besar kepada dunia!


Huu...huuuu, tersedih pulak Mama. Memang setiap kali berfikir tentang rumah, hati Mama tersentuh.
Mama wujudkan entri dan label dalam blog ini supaya suatu hari nanti Amina dan Adam boleh membaca "sejarah" rumah kita dan "perjuangan" Mama menbangunkannya.

Nanti anak- anak Mama tahu yang Mama ni sebenarnya seorang superwoman. Haa...haaa...

Nanti Mama akan snap gambar- gambar rumah kita yang belum diubahsuai dan keadaannya selepas pengubahsuaian.

Mama sayang sangat Amina dan Adam! 

No comments:

Post a Comment