Wednesday, June 27, 2012

......

Beberapa hari ni Mama kurang sihat. Mama demam dan muntah. Dah beberapa kali Mama demam dan tak sihat sejak lepas pantang. Sekarang Mak Su Amina ada di rumah. Jadi, Mama senang sikit. Apabila Mak Su dan Om ada di rumah, bolehlah Mama rehat sikit. Nak makan dan ke tandas pun tak tergesa- gesa sangat. Sebabnya, pak cik dan mak cik Amina tu rajin betul layan Amina. Mereka asyik mengelilingi Amina sampai masa Amina tidur pun mereka duduk di tepi Amina, tengok muka Amina, tangkap gambar dan rakam video aktiviti Amina. Anak Mama ni glamour betul!

Sekarang Amina dah makin banyak "bercakap" dan dah pandai gelak banyak- banyak sampai ternganga- nganga. Satu lagi yang buat Mama gembira ialah, semalam Amina dah nak hisap susu botol semula. Tapi apabila Mama ada dan Amina dah dengar  suara Mama, Amina tak mahu botol lagi. Amina nak susu Mama saja.

Apapun, hari ni Mama nak bawa Amina ke USAINS Hospital Universiti Sains Malaysia di Kubang Kerian untuk pemeriksaan lanjut jantung Amina. Tempoh hari, doktor di Klinik TMC mengesan kelainan pada bunyi jantung Amina. Katanya, jantung Amina ada bunyi tambahan. Bunyi tersebut selalunya terjadi apabila ada lubang pada jantung atau ada injap yang sepatutnya tertutup, terbuka. Macam mana pun, hari ni baru Mama dapat pastikan apa masalah Amina.

Mama harap Amina sihat dan apa-apa. Semoga Allah lindungi Amina dan beri Amina kesihatan yang baik!

Mama ai ni!


No comments:

Post a Comment