Friday, June 22, 2012

Aktiviti Amina

Dah lama Mama tak dapat update blog sebab broadband Mama bermasalah. Banyak aktiviti yang Amina dah lalui dalam masa lebih seminggu ni. Amina agak banyak berjalan sekarang. Pada 20 Jun 2012, untuk pertama kalinya Amina memasuki kompleks beli-belah, iaitu, KB Mall bersama Mama dan Daddy. Hari itu juga, Amina menyertai perbincangan intelek Daddy bersama kawannya yang juga pengarah Syarikat Penerbitan Dian di Restoran Natural Vegetarian.

19 Jun 2012, semasa menyusu, tiba-tiba Amina berhenti, melepaskan puting dan merenung muka Mama. Lepas tu Amina tersenyum dengan senyuman yang paling manis kepada Mama. Ini kali pertama Amina buat begitu, menunjukkan Amina sudah pandai berinteraksi, bukan sekadar menyusu dan tidur. Mama akan sentiasa ingat saat itu. Mama rasa bahagia sangat tengok senyuman anak Mama. Selepas itu, Amina selalu buat macam tu. Amina tidak lagi menyusu terus menerus tetapi Amina selalu berhenti sekejap untuk "bercakap-cakap" dengan Mama. Anak Mama dah semakin pandai! 

Pada 18 Jun 2012, Amina pergi ke Kampung Bukit, Wakaf Bharu untuk menziarahi tiga pupu Amina yang juga baru lahir. Usianya pada hari tersebut ialah 23 hari, manakala Amina 48 hari. Namanya Nur Sofea. Ibunya Nur Saadah binti Alias ialah dua pupu Mama. Datuknya, Alias bin Deraman ialah sepupu Jaddah dan  moyangnya Selamah binti Seman ialah kakak kepada moyang Amina, Sepiah binti Seman.

Mama nak ajar Amina sentiasa menjaga hubungan silaturrahim dengan saudara- mara sebab Allah perintahkan kita berbuat begitu. Harap Amina akan teruskan amalan menziarahi saudara- mara seperti ini.

Amina dan Sofea

No comments:

Post a Comment