Thursday, May 7, 2015

Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur

Pada 3 Mei 2015, Mama dan Daddy membawa Amina dan Adam ke Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2015.

Semasa Mama kecil, PBAKL merupakan acara tahunan yang wajib Mama hadiri. sepanjang ingatan Mama, saban tahun, Jaddun dan Jaddah akan membawa Mama adik- beradik ke pesta buku.

Mama berazam akan buat perkara yang sama kepada anak- anak Mama.

Alhamdulillah,Daddy pun berkongsi minat yang sama dengan Mama. Kami berazam untuk jadikan anak- anak kami para pencinta buku.

Pada tahun ini merupakan kali pertama Amina dan Adam dibawa ke pesta buku. 3 Mei 2015 merupakan hari terakhir pesta buku dan juga hari pelancaran sebuah karya terbaharu Daddy, JUMAAT BERSAMA TOK GURU 2.

Amina dan Adam belum begitu faham lagi tentang kepentingan buku walaupun dah menunjukkan minat terhadap buku. Semasa di PBAKL 15, Amina sibuk merengek nak belon apabila tengok belon- belon yang menjadi hiasan di gerai- gerai di situ. Adam pula asyik nak didukung. Mama tak dapat nak menumpukan perhatian untuk pilih buku.

Apapun, Mama seronok dapat beri anak Mama pengalaman baharu di pesta buku. Insya Allah, pada tahun- tahun yang akan datang, anak- anak Mama akan terus dibawa ke pesta buku. 

Semoga anak- anak Mama juga akan menjadi bukan sahaja pembaca yang rajin, tetapi juga penulis yang akan menghasilkan karya- karya besar yang memberi manfaat kepada seluruh masyarakat.

Mama sangat sayang anak- anak Mama.

Bersama "orang- orang kuat" Ana Muslim di reruai Ana Muslim



Di gerai DBP

Menunggu Daddy di hadapan PWTC

No comments:

Post a Comment