Monday, December 9, 2013

Menanti Detik Itu...

Jam dah menghampiri 2.00 pagi.

Seperti malam- malam yang lepas, sejak kira- kira sebulan yang lalu, Mama tak dapat melelapkan mata. Mata sangat mengantuk. Tetapi badan Mama terasa lenguh apabila berbaring, berasa sangat tidak selesa yang menyebabkan Mama menghadapi masalah tidur yang teruk.

Adakalanya, menjelang jam 3.00 atau 4.00 pagi, baru Mama dapat lena.

Masalah yang sama Mama hadapi semasa mengandungkan Amina. Tetapi, tidaklah seteruk ini. Masalah ini menyebabkan Mama selalu tidak terjaga untuk solat Subuh. 

Mama rasa berdosa dan terseksa. Beratnya cabaran yang dihadapi semasa mengandung kali ini. Amina pula semakin manja akhir- akhir ini. Amina pantang Mama tak ada di depan mata, asyik cari Mama walaupun ramai orang lain di rumah Jaddah ni.  Apapun, Mama sentiasa terangkan kepada Amina yang tidak lama lagi Mama terpaksa tinggalkan Amina sekejap sebab Mama nak ke hospital untuk "ambil" baby. Masa tu, Amina kena tinggal dengan Jaddah. Mama tahu Amina faham sebab Amina anak yang cerdik.

Mama berharap agar waktu bersalin segera tiba sebab rasa dah taak larat bawa baby dalam perut ni, beserta pelbagai masalah dan kesakitan yang timbul. Tapi, mengingatkan sakit yang bakal ditanggung semasa melahirkan, Mama bertambah ngeri!

Ya Allah, permudahkanlah segalanya. Kepada Engkaulah aku menyerahkan segalanya!  

No comments:

Post a Comment